Pamokos kitaip

Ko reikia vaikui, kad mokytis jam būtų įdomu, kad jis būtų motyvuotas, pažintų realų pasaulį tirdamas jį natūralioje aplinkoje, ugdytųsi gebėjimus, reikalingus ateičiai? Šie klausimai skatina pedagogus ieškoti būdų, kaip organizuoti ugdymą šiuolaikiniams vaikams. Viena iš galimybių – integruotas ugdymo organizavimas.

Spalio 16 dieną Truskavos pagrindinėje   mokykloje vyko neeilinės pamokos. Mokiniai su mokytojais paliko įprastas mokymosi erdves ir išėjo, išvažiavo… Kitaip sakant, pakeitė pamokos formatą..

Pamokų tikslas – bendradarbiaujant su Truskavos bendruomenės centru, Lančiūnavos bendruomenės centru bei Panevėžio rajono  Linkaučių km. UAB „Radviliškio duona“ paminėti Pasaulinę maisto dieną, atskleisti atskirų mokomųjų dalykų ryšį, paįvairinti ugdymo procesą, puoselėjant savo krašto tradicijas, pagaminti  virtinius iš „razavų“ miltų, išsikepti bandelių bei  susipažinti su duonos  gamyba.

Visa diena buvo skirta  Pasaulinei maisto dienai. Dalykų mokytojai paruošė užduotis, kurias atliekant teko ne tik prisiminti akademines žinias, logiškai pamąstyti, bet ir pademonstruoti įvairius sugebėjimus. Vienas iš tikslų netradicinės dienos buvo geriau susipažinti su mus supančia aplinka, todėl mokiniams buvo paruošta nemažai praktinių užduočių, o jos buvo įvairios.

 5- 10 klasių  mokiniams, kurie lankėsi Truskavos bendruomenės centre reikėjo pritaikyti lietuvių kalbos, anglų kalbos ir dailės žinias, kadangi mokiniai turėjo parašyti „razavų“ virtinių receptą, išversti į anglų kalbą ir jį apipavidalinti, surasti  informacijos apie šalis, kuriose badauja vaikai. Susipažinti su saugaus elgesio taisyklėmis gaminant maistą, aptarti, kokie raumenys dirba gaminimo metu. Padėti minkyti tešlą, raityti virtinius.  Tiksliųjų mokslų mėgėjus ypač sudomino matematikos užduotys: reikėjo apskaičiuoti kalorijų kiekį, angliavandenių, baltymų, riebalų kiekį bei jų naudą organizmui, aptarti produktų suderinamumą. Mokiniams labai patiko lietuvių kalbos ir informacinių technologijų pamoka, kadangi jie rinko informaciją, o vėliau  visą surinktą, perskaitytą, nufotografuotą medžiagą reikėjo apibendrinti bei sukurti skaidres ir filmuką, parašyti straipsnį į mokyklos tinklalapį.

Truskavos kaimo bendruomenės centro narės I.Šipelienė, L.Silevičienė,E.Kiurienė, G.Maršalkienė vilkėdamos lininiais drabužiais ne tik pamokino, kaip reikia ruošti „razavus“ virtinius, bet ir papasakojo istoriją, kad virtiniai mūsuose gaminami jau nuo 18 a.  O „razavais“ vadinami todėl, kad jie pilno grūdo.“ Svarbiausia yra virtinių raitymas, jei neužraitytas – tai ne virtinis“, – juokėsi E.Kiurienė.

Vieno mokinio paklausta, ką jūs galvojate minkydama tešlą, E.Kiurienė atsakė, kad tik pasisektų.ir pabrėžė, kad virtiniai turi būti gaminami su meile, pamirštant visas savo problemas.

Kol  atliko visas užduotis, mokiniai ne tik pavargo, bet ir išalko, todėl pasivaišino bendruomenės centro moterų bei pačių gamintais „razavais“ virtiniais.

3- 4 klasių mokiniai vyko į Radviliškių kaimo kepyklą,  susipažino su duonos kepimo tradicijomis. Netradicinę pamoką vedė kepyklos savininkė  Audronė Kiselienė. Išklausę įdomaus pasakojimo apie duonos kelią, visi kartu kepė savo duonelę. Po įdomios veiklos vaišinosi arbata ir kepykloje keptais sausainiais.

Priešmokyklinio ugdymo, pirmos, antros klasių mokiniai lankėsi Lančiūnavos bendruomenės centro kepyklėlėje ir dalyvavo edukacinėje programoje  ,,Duona ant mūsų stalo“. Jos metu bendruomenės centro narės  papasakojo apie duonos auginimą seniau ir dabar. Supažindino su duonos ir pyrago kepimo technologijomis. Smagiausia buvo patiems minkyti tešlą ir formuoti bandeles paskaninant jas įvairiais įdarais. Kol bandelės kepė krosnyje, turėjo laiko klausytis pasakos ,,Vilko duona“, minti mįsles ir prisiminti patarles, liko laiko ir pašėlti bendruomenės centro žaidimų kambaryje. Pasklidus gardžiam bandelių kvapui mėgavosi kvapnia arbata.

Tokiomis dienomis mūsų mokykloje išnyksta mokomųjų dalykų ribos. Integruotas mokymas išlaisvina mokinių bei mokytojo kūrybiškumą, šiuolaikinis mokymas sunkiai įsivaizduojamas be sąsajų su realiu gyvenimu. Mokomasi to, kas mokiniui yra svarbu, įdomu, prasminga. Kiekvieno mokytojo tikslas – mokymąsi padaryti įdomų, aktualų, reikšmingą, susietą su mokinio reikmėmis bei praktiniu pritaikymu. Pamokos be sienų baigėsi, o mokytojai  jau planuoja kitą pamoką, kuri bus dar įdomesnė, dar kūrybiškesnė, dar labiau intriguojanti.

    Dėkojame Lančiūnavos BC vadovui , ūkininkui V. Kvedarui už nemokamai suteiktą autobusą, o Lančiūnavos bendruomenės centro narėms I.Paragienei ir M.Grigienei, Truskavos kaimo bendruomenės centro narėms I.Šipelienei, L.Silevičienei,E.Kiurienei, G.Maršalkienei už šiltą priėmimą.

                                                   Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Asta Butrimaitė

no images were found